Lurer du på noe om Regobs? Vi har samlet de vanligeste spørsmålene og svarene her.
Finnes det et fora hvor jeg kan stille spørsmål og få svar av andre Regobs brukere?
Ja, det er et ledende spørsmål :) Vi har opprettet Regobs faggruppen påfacebook for nettopp dette formålet.
Hvordan laster jeg ned kart til bruk uten mobilnett (offlinekart)?
Den nye versjonen av appen har ikke mulighet å laste offlinekart pr nå, men vi har en plan for det og håper at det er på plass i løpet av vinteren 2020/21. Det var endel utfordringer med den gamle måten å gjøre det på og vi fikk mange henvendelser om at folk ikke fikk det til. Ny måte å gjøre det på skal gjøre det raskere og enklere å laste kartene.
Hvordan får jeg stjerner (kompetanse i Regobs)?
Kompetanse til brukere representeres ved stjerner ved siden av brukernavnet på observasjoner. Se her for definisjoner. Har du kurs eller erfaring som tilsier at du burde ha flere stjerner så send en mail til regobs@nve.no med lenke til de siste observasjonene dine og gjerne beskrivelse av kurs og erfaring du har, og så ordner vi stjerner.
Hvordan endrer jeg epostadressen min i Regobs?
Om du ønsker å endre epostadressen for innlogging i Regobs, send en mail til regobs@nve.noså ordner vi det.
Jeg vil endre en observasjon som ble lagt inn mer en 2 dager siden. Hvordan får jeg til det?
I Regobs kan du endre på observasjonene dine inntil 48 timer etter du først registrerte den. Dette er fordi observasjoner skal være en beskrive av situasjonen «der og da» og kan videre bli brukt som grunnlag for andres vurderinger. Vi ønsker derfor ikke at observasjonene endrer lenge etter de er først registrert. Skulle du allikevel ønske å endre på noe, send en mail til regobs@nve.no så ordner vi det.